عاشقانه







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





چگونه از پرتو تلفن‌هاي همراه در امان بمانيم

چگونه از پرتو تلفن‌هاي همراه در امان بمانيم

ماه گذشته تحقيقي، منتشر شده در نشريه انجمن پزشکي آمريکا، اين واقعيت را آشکار کرد که طريقه‌ي معمول استفاده از تلفن همراه مي‌تواند در فعاليت مغز تغييراتي ايجاد کند. اما راه‌هاي ساده‌اي وجود دارد که توجه به آنها مي‌تواند کمک بسياري براي در امان ماندن از پرتو تلفن‌هاي همراه باشد.

دکتر Nora Volkow، سرپرست «موسسه سو استفاده از دارو ايالات متحده» مي‌گويد: «من هرگز به مردم نگفته‌ام که از تلفن‌هاي همراه اصلا استفاده نکنند.» او به کاربران توصيه مي‌کند که با کمک حالت اسپيکر يا با استفاده از هدفون، تلفن‌هاي همراه را در فاصله‌ي دوري از خود نگه دارند. گزينه‌ي بهتر بعدي مي‌تواند استفاده از هدفون‌هاي بي‌سيم باشد که باعث پايين آمدن پرتو منتشر شده مي‌شوند. اگر استفاده از هدفون امکان‌پذير نيست، نگه‌داشتن گوشي دورتر از گوش مي‌تواند تاثير بسيار مثبتي داشته باشد چرا که شدت پرتو آشکارا با فاصله بيشتر کاهش مي‌يابد. Louis Slesin، سردبير Microwave News، در اين‌باره مي‌گويد: «هر ميليمتر مهم است

بنابراين چسباندن گوشي به گوش‌تان براي بهتر شنيدن در يک مکان شلوغ فکر بدي است. اگر قصد پاسخگويي يا ايجاد يک تماس تلفني را داريد، از آن موقعيت خارج شويد. گوشي را داخل کيف دستي يا کيف اسنادتان قرار دهيد تا از اين طريق، تلفن همراه در فاصله‌ي دور از بدن‌تان قرار گيرد.

برخي پژوهش‌ها خبر از يک رابطه بين استفاده از تلفن همراه و سرطان مي‌دهند. هرچند در مقابل نيز پژوهش‌هايي وجود دارند هيچ ارتباطي را در اين‌باره نشان نمي‌دهند.

براي اينکه از مقدار پرتو ساطع شده توسط مدل‌هاي مختلف تلفن‌هاي همراه باخبر شويد بايد به ميزان SAR آن دقت کنيد. SAR به شما نشان مي‌دهد که هنگامي‌که از يک تلفن همراه در حد نهايت توانش استفاده مي‌کنيد چه مقدار پرتو جذب بدن مي‌شود. اگر SAR عدد ??? يا بيشتر را نشان دهد اجازه‌ي فروش در ايالات متحده آمريکا را ندارد. در اروپا، اين عدد حداکثر مي‌تواند ? باشد. سازمان غيرانتفاعي Environmental Working Group ليستي از مقدار SAR تلفن‌هاي همراه براي اپراتورهاي مختلف را در وب‌سايتش ارايه کرده است .

اما مهم‌تر از اينکه به دنبال تلفن همراه با مقدار SAR پايين باشيد، اين است که چگونه از آن استفاده کنيد. بسياري از تلفن‌هاي همراه بيشترين پرتو را هنگامي از خود ساطع مي‌کنند که در ابتدا به دکل‌هاي تلفن همراه متصل مي‌شوند. بنابراين راه ديگر براي در امان ماندن از پرتو اين است که منتظر بمانيد تا ارتباط تلفني‌تان برقرار شود و سپس تلفن را به نزديکي گوش خود ببريد.

توصيه مي‌شود که در هنگام مکالمه، تلفن همراه را تنها زماني که شنونده هستيد به گوش نزديک کنيد. استاديار دانشگاه رايس در هيوستون، Lin Zhong، مي‌گويد: «پخش پرتو در تلفن همراه به شکل قابل ملاحظه‌اي هنگام دريافت سيگنال کمتر از زمان ارسال آن است

علاوه بر اين‌ها، وقتي که بي‌حرکت هستيد تلفن همراه‌تان مقدار پرتو کمتري از خود ساطع مي‌کند. دليل اين اتفاق آن است که، زماني‌که به سرعت در حرکت هستيد، مثلا در ماشين يا قطار، تلفن همراه بايستي براي ارتباط با دکل‌هاي مختلف به طور دايم پرتو منتشر کند.

Om Gandhi، استاد دانشگاه يوتا، مي‌گويد، هر مقدار نشانگر آنتن بر روي صفحه‌ي تلفن همراه کمتر باشد، به معناي پرتو بيشتر است. چرا که هرجايي تلفن همراه‌تان سيگنال کمتري داشته باشد بدين معناست که دستگاه بايستي سخت‌تر کار کند و در نتيجه پرتو بيشتر منتشر کند.

با اين اوصاف، والديني که براي آرام کردن کودک‌شان از تلفن‌هاي همراه استفاده مي‌کنند شايد بخواهند در رفتارشان تجديد نظر کنند. مغز و بافت در حال رشد کودکان در برابر پرتو تلفن‌هاي همراه آسيب‌پذيرتر است. اين مساله آنقدر مهم است که مقامات مسول در کشورهاي بريتانيا، فرانسه، آلمان و روسيه درباره‌ي اين موضوع به خانواده‌ها هشدار داده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

میلاد
ساعت13:19---16 اسفند 1390
سلام دوست باوفا و خوبم
کم پیدایین....ایشالا که در پناه خدا سلامت و پیروز باشید

با تشکر....میلاد
پیش پیش سال جدیدم تبریک میگم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط سپیده در 22 | |